طراحی فاز یک و فاز دو خیابان خیام قزوین با رویکرد فضای مشترک

طراحی فاز یک و فاز دو خیابان خیام قزوین با رویکرد فضای مشترک

 

طراحی فاز یک و فاز دو خیابان خیام قزوین با رویکرد فضای مشترک

 

طراحی فاز یک و دو خیابان خیام شمالی در شهر قزوین به عنوان یکی از مهمترین خیابان های شهر مطرح بود که رویکرد پیشنهادی ما در این پروژه طراحی خیابان بر مبنای الگوی فضای مشترک طراحی گردید.

طراحی خیابان خیام قزوین

برخی از دلایلی که منتج به استفاده از این رویکرد شدند عبارتند از مزایای زیر:

افزایش خوانایی خیابان؛

افزایش پیاده روی؛

 تأکید بر ایجاد خیابان به عنوان یک فضای اجتماعی؛

افزایش جذابیت های عرصه ی عمومی؛

افزایش حس مکان؛

کاهش سرعت ترافیک؛

 ایجاد محیط امن برای همه کاربران راه

این طرح به عنوان یکی از نمونه کارهای طراحی شهری بر اساس نوین ترین الگوهای شهرسازی مدرن استخراج و بومی سازی گردید. در این پروژه شاهد همکاری چهاردپارتمان تخصصی هدایت شد. این دپارتمان های تخصصی شامل حرفه های مهندسی طراحی شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری و مهندسی معماری بودند. این شامل خدمات اصلاح هندسی راه مطابق با نظریه، پیاده روسازی ، طراحی ورودی ، طراحی خیابان و مطالعات اجتماعی بود.

طراحی خیابان خیام قزوین

در طراحی فاز یک و فاز دو این خیابان هدف توجه توامان به رفع نیاز ترافیکی کسبه و واحدهای تجاری، ایجاد یک فضای امن شهری جهت برقراری تعاملات بالای شهروندان به صورت همه شمول و در همه رده های سنی بوده است. برای حصول این نتیجه طراحی مبلمان شهری و توجه به آسایش اقلیمی افراد از مهمترین بخش های طراحی بود. همچنین طراحی سردر این مجموعه با الگو گرفتن از فونت میرعماد و وجه نمادین شهر قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مدنظر قرار گرفت.

 

 

گروه مهندسین مشاور معماری و شهرسازی پردیس نصیری با رویکردهای ذکر شده در پروژه های طراحی موضعی شهر با رویکرد اقتصاد محلی فعالیت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا