نقش بسته های اقتصادی سرمایه گذاری در توسعه شهرها

نقش بسته های اقتصادی سرمایه گذاری در توسعه شهرها

برای ارتقا کمی و کیفی وضعیت سرمایه‌گذاری بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  و توسعه اقتصادی هر شهر می توان از بنیادهای ملی و سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ بخش خصوصی استفاده نمود. هدف کلی در تهیه این طرح ها ایجاد اشتغال، پیشرفت و توسعه اقتصادی و توانمندسازی شهر با هدف بالا بردن سطح کیفیت زندگی شهروندان با تکیه بر سرمایه اجتماعی می باشد.

استفاده از توان و فعالیت علمی، فنی و تجربی مدیران شهری و فعالان گردشگری و اقتصادی خود شهر می‌تواند در تسریع روند توسعه‌ای بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأثیرگذار باشد. بدین منظور شهرداری ها با تهیه بسته های مجزا بر اساس جانمایی ایده های پیشنهادی بر روی قطعات درشت دانه قادر خواهند بود، فرصت هایی برای شهروندان، برای مدیریت شهری و سودمندی برای سرمایه گذاران ایجاد نمایند.

این بسته ها اصولا با یک شرخ خدمات واحد در کاربری های متفاوت (گردشگری، پذیرایی، اقامتی و یا صنعتی) خواهند بود تا بخش خصوصی در فراخوان ها و مراسم رونمایی با این فرصت ها آَشنا شده و حتی به مشارکت در این حوزه ها ترغیب گردد.

نقش بسته های اقتصادی سرمایه گذاری در توسعه شهرها

ساز و کار تهیه این بسته ها به صورت کلی شامل امکانسنجی دقیق هر پروژه، بررسی و مطالعات بازار، ایده های کالبدی و فیزیکی طرح و پس از آن برآورد مالی دقیق آن خواهد بود.

یکی از نقش های مهمی که این بسته های سرمایه گذاری را از دیگر فرصت های اقتصادی برای سرمایه گذاران مجزا می کند، ضوابط تشویقی بسته ها است که مدیریت شهری برای حفظ منافع شهر این مزایا را قائل می شود تا توسعه شهر را تحت کنترل و مدیریت خود پیش ببرد؛

در این حوزه نقش مشاور، پیش بینی دقیق و تدوین ضوابط مرتبط به این سرمایه گذاری ها خواهد بود. تهیه این بسته ها و برون سپاری تامین مالی و اداره آن با روندی که مدیریت شهری برآن نظارت خواهد داشت می تواند محرک رشد اقتصادی سریع شهرها در دوران بحرانی پسا کرونا باشد. از این رو نقش مهم مشاورین حوزه شهری نقش به سزایی در تهیه و تدوین یک بسته اقتصادی سرمایه گذاری در حوزه شهری خواهد داشت که در نهایت منجر به جذب سرمایه های سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانیم
طراحی پارک های علم و فن آوری فرصتی برای درآمدزایی

مهندسین مشاور شهرسازی و معماری پردیس نصیری با سالها تجربه در تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری چندین شهر در این حوزه پیشگام بوده و هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا