طراحی ورودی شهرها؛ نماد هویتی شهر

طراحی ورودی شهرها یکی از مباحث مهم شهرسازی است که در طول تاریخ شهرسازی گذشته به آن توجه زیادی می‌شد و عموما تعریف ورودی را با ساخت دروازه های عظیم یکسان می دانستند. اما امروزه تعریف ورودی به ساخت دروازه های شهری محدود نمی شود. برای تعریف ورودی شهر نیاز به تعریف سکانس های متعددی است که به عنوان مفصلی برای ورود به یک شهر از طریق سلسله مراتبی تعریف شده باشد.

سکانس هایی که روح و جان و هویت شهر را از ابتدا نمایان می‌کند و برای فردی که در آستانه ورود به شهر قرار می گیرد خلاصه ای موجز از شاخص های هویت شهر را پدیدار کند. در تعریفی ساده، رویکرد پدیدار شناسانه مکان می بایست در طراحی ورودی های شهرها نمایان شود.

در طراحی ورودی شهرها می بایست به طراحی چند سکانس با روحیه واحد و متحدالشکل اما متنوع با ابزارهای مختلف طراحی شهری ایده پردازی شود. به نحوی که در این سکانس ها می بایست نخ ارتباطی با قلب شهر وجود داشته باشد و ورودی بتواند چکیده ای از قصه شهر را در فرصتی کوتاه و گذرا اما به یاد ماندنی در ذهن مسافرین و محاطبین شهر پدیدار کند.

گروه مهندسین مشاور شهرسازی پردیس نصیری با رویکردهای ذکر شده در طراحی ورودی شهر ها با رویکرد طراحی سکانس های متعدد فعالیت می نماید.

بیشتر بخوانیم
نقش مشاور طراحی شهری در هویت محله ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا