نقش مشاور طراحی شهری در هویت محله ها

نقش مشاور طراحی شهری در هویت محله ها

در زمان طراحی یک محله برنامه ریزان شهری و طراحان شهری می بایست سنجه های مختلف تاثیر گذار بر کیفیت زندگی یک محله را بسنجند. برای مثال تراکم بالا در یک محله همانطور می تواند در وجود مشاغل زیاد تاثیر گذار باشد می تواند اثرات سو ترافیکی داشته باشد.

اینکه محله ای را با هویت جدید بنیانگذاری کنیم از خیلی لحاظ می تواند به سیر اصولی و رعایت اکثر الگوهای برتر طراحی ما را نزدیک کند. اما  همان اندازه می تواند از حیث نو بودن فضا و عدم ارتباط عاطفی و عدم رنگ تعلق ساکنین به آنها  دعوت کننده و جاذب جمعیت نباشد.

نقش مشاور طراحی شهری در هویت محله ها

امروزه ما می بایست به عنوان یک طراح حوزه شهری به طراحی و باز آفرینی محلات خیلی ارزش قائل شویم به این خاطرکه با حفظ محلات مسکونی به پایداری زمین کمک خواهیم نمود. هرچقدر ساکنین محلات به آنها ارزش بیشتری دهند و در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند و نیازهای ساکنین در خود محله ها تامین شود، مشکلات زیست محیطی ناشی از حمل و  نقل و اثرات سوء آن بر حوزه شهری کاسته می شود.

بسیاری از تردد های شهری و مشکلات مرتبط با آن که هزینه های بالایی را بر مدیریت شهری تحمیل خواهد کرد، کاهش می یابد. این یکی از چند آیتم پر اهمیت در طراحی محلات است که پایداری را در آن الگوی توسعه و بازآفرینی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانیم
ایده‌پردازی در پروژه‌های شهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا