شهرک های گردشگری عامل رونق اقتصادی شهرها

شهرک های گردشگری عامل رونق اقتصادی شهرها

گردشگری امروزه به یک صنعت بزرگ و پولساز تبدیل شده است و در این راستا با جذب مخاطبین بیشتر با سلایق متفاوت می تواند رویکردهای مختلفی را در کاربست های ساخت و ساز شهرک ها و دهکده های گردشگری مشاهده کرد.

شهرک ها با رویکرد اکو کمپ، دهکده ها با الگوهای لاگون ویلا، دهکده های توریستی گردشگری با خانه هایی در دل کوه ها و یا دهکده های گردشگری لوکس ویلایی.

طراحان و برنامه ریزان شهری نیز امروز یکی از مسائل مهم اقتصاد و رونق شهرها را بقای آنها در نزدیکی زون های گردشگری می دانند.از این رو در روند طراحی شهرک های توریستی به نزدیکی شهر یا حومه خیلی از شهرهای اصلی توجه ویژه ای دارند.

شهرک های گردشگری عامل رونق اقتصادی شهرها

تقریبا برای هر سلیقه ای دهکده هایی در نقاط مختلف طراحی شده و هر طیف از مخاطبان هدف به آسانی می توانند متناسب با سلیقه خود فضای تفریحی و اقامتی خود را انتخاب نمایند.

اما آن چیزی که در طراحی تمامی این نوع و سبک های رایج می بایست در نظر گرفت اهمیت بالای پایداری و توجه به زیست بوم می باشد که به بقا و جذب بیشتر مردم منجر خواهد شد.

در نهایت شهرک های گردشگری به عنوان یک بستر درآمدزایی در اطراف شهرها می بایست در برنامه های شهری گنجانده شده و از ظرفیت هایی که شهرها و شهرک های گردشگری می توانند برای توسعه یکدیگر خلق کنند نهایت استفاده را برد.

بیشتر بخوانیم
بازآفرینی شهری خدمتی نوین در حوزه طراحی شهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 18 =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا