نمایشگاه شهر هوشمند فرصتی برای تحولات دیجیتال در حوزه مدیریت شهری

نگاهی متفاوت به سومین رویداد شهر هوشمند تهران

 

سومین نمایشگاه شهر هوشمند که ۱۲ الی ۱۴ تیرماه در مصلی تهران برگزار گردید رو به عنوان یک فعال حوزه شهری بازدید کردم که در ادامه در خصوص نقاط ضعف و قوت این رویداد مرتبط با حوزه شهرسازی بیشتر باهاتون صحبت خواهم کرد.

شاید بزرگترین مشکل این رویداد عدم تهویه مناسب و خدمات رفاهی بود که می توانست در جهت بهبود بهره برداری بازدیدکنندگان به این موارد بیشتر توجه داشت. قطعا نبود یک تهویه مناسب اون هم در فصل گرما می تواند تاثیرات نا مطلوبی بر نتایج حاصل از این رویداد داشته باشد.

 

اما میشه برگزاری کنفرانس ها و پنل های تخصصی در حوزه شهر هوشمند و برنامه های جانبی دیگر این رویداد رو به عنوان یکی از نقاط قوت نمایشگاه دانست جاییکه با انتقال دانش و تجربه هوشمند سازی این فرصت برای علاقه مندان و فعالان حوزه پدید آورد تا بیشترین بهره برداری را از این نمایشگاه داشته باشند.

این نمایشگاه بیشتر فضایی برای عرضه و معرفی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در زمینه های مرتبط با شهر و به خصوص حوزه های مرتبط با ترافیک پایش و نقشه برداری رفتاری مردم در شهر، نظارت پلیس، سامانه های مدیریت شهری، داشبردهای مدیریتی و اداری، پرداخت آنلاین عوارض و مواردی دیگر بود.

این موضوع امری بدیهی ست که با توجه به بالارفتن جمعیت شهرها نیاز به کنترل و نظارت هوشمند شهر بیش از هر زمان دیگری می بایست مورد توجه قرار گیرد. شهر هوشمند با تمرکز ببر موضوعات امنیتی به بالا بردن کیفیت زندگی افراد و حفظ ایمنی و جان مردمان کمک خواهد نمود. اگرچه کشور ما در آغاز این تحول قرار دارد و در مراحل اولیه و تجربیات ابتدایی آن به سر میبرد و راه بسیاری تا دستیابی یکپارچه به آن را در پیش دارد، اما در همین مراحل نوپایی نیز بهتر بود شهرداری ها در نمایشگاه شهر هوشمند کمی به ارائه دستاوردهای مدیریت شهری می پرداختند و معرفی بیشتری نسبت به این امر می داشتند.

بیشتر بخوانیم
بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا